عکس های لیبی : آن چه را که رسانه های غربی به شما نمی گویند
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی


توسط داریوش ناظم رعایا


  

Mondialisation.ca, Le 22 juillet 2011

گزارش مرکز مطالعات جهانی سازی از طرابلس

شکاری های میراژ، اف -16، بمب افکن های رادار گریز (استراتژیک) ب-2 ،...15000  خروج هوایی ناتو برای بمباران هزاران هدف غیر نظامی تا کنون انجام گرفته است...می گویند ناتو به یاری مردم لیبی آمده است...این چیزی است که به ما می گویند.

روزنامه نگاران غربی به عمد آن چه را که واقعا در لیبی می گذرد تحریف کرده، و ناتو را نیز به عنوان ابزار صلح و دموکراسی در اذهان عمومی جلوه داده اند. آنها از جنگی غیر قانونی و جنایتکارانه پشتیبانی کرده اند. چنین روزنامه نگارانی چیزی نیستند به جز ابزرهای تبلیغاتی در دست ایالات متحدۀ و ناتو.
مهدی داریوش ناظم رعایا از مرکز مطالعات جهانی سازی با مدارک تصویری از طرابلس گزارش می دهد و هر گونه سازش رسانه ها را که از مداخلۀ بشر دوستانه حمایت می کنند، مردود می داند. او چشم انداز گردهم آیی عظیم توده های لیبی را علیه ناتو به انضمام تصاویر نشان می دهد.




 

PHOTOMONTAGE

Pour un reportage complet sur GRTV incluant des preuves photographiques exhaustives.

http://tv.globalresearch.ca/2011/07/libya-ground-scenes-tripoli-july-2011

 


طرابلس اول ژوئیه 20


جمعه 1 ژودیه 2011، مانند جمعه ها ی دیگر تجمع عظیمی از مردم  فضای میدان سبز طرابلس را فرا گرفت.مشکل بتوان تعداد شرکت کنندگان را تخمین زد. برخی تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات اول ژوئیه را یک میلیون نفر ارزیابی کرده اند.

به فیلم زیر توجه کنید :

http://tv.globalresearch.ca/2011/07/truth-behind-usnato-war-libya

از این نوع گردهم آیی ها هر هفته در طرابلس و در دیگر شهرهای لیبی و در صباح روز 8 ژوئیه 2011 برگزار می شود.

افکار عمومی در غرب طعمۀ تحریف شده است. اروپایی ها و آمریکایی به هیچ عنوان خبری از چنین تظاهرات بزرگی در لیبی ندارند. تظاهر کنندگان لیبیایی با مداخلات بشر دوستانۀ ناتو که به نام مردم لیبی انجام گرفته است، مخالفت خود را قاطعانه اعلام کرده اند. اکثریت مردم با شورای موقت ملی که مرکز آن در بنغازی واقع شده  مخالف هستند.

بر خلاف گزارشات جاری و ساری از جانب رسانه های غربی، تظاهر کنندگان حمایت گسترده ای از معمر قذافی به عمل آورده اند. رسانه ها یا مفهوم این گردهم آیی ها را که علیه ناتو برگزار شده ندیده گرفته اند و یا این که خیلی به سادگی نخواستند آن را منتشر کنند. معمولا چنین گردهم آیی ها تا دیروقت شب ادامه پیدا می کند. تصاویری که در زیر می بینید مردم لیبی را نشان می دهد که روز اول ژوئیه 2011 به طرف میدان سبز در حال حرکت هستند.

این تصاویر در عین روزنامه نگاران رسانه های حاکم را نشان می دهد که آنها نیز در محل حضور داشته اند و شاهد چنین تظاهراتی بوده اند. ولی چه چیزی مانع می شود که حقیقت را بگویند؟



PHOTOMONTAGE

1. Les journalistes occidentaux prennent place sur les toits.




 

Photos: Copyright. Mahdi Darius Nazemoroaya, centre de recherche sur la mondialisation 2011

Pour un reportage complet sur GRTV incluant des preuves photographiques exhaustives.


Mahdi Darius Nazemroaya est un spécialiste du Moyen-Orient et de l’Asie centrale. Il est un chercheur associé au Centre de Recherche sur la Mondialisation (Mondialisation.ca).

 

منبع :

http://www.mondialisation.ca/index.php?context=va&aid=25727

 

به گزارش میشل کولن نیز گوش کنید :

 

http://www.mondialisation.ca/index.php?context=va&aid=25780

بطور خلاصه او خطاب به نخست وزیر بلژیک توصیه می کند که برود و نتیجۀ کارهایشان را  از نزدیک ببنید. میشل کولن هشدار می دهد که کار اروپا و آمریکا به هم کاری با القاعده کشیده است. و تمام گزارشاتی که در مورد قذافی مطرح کرده اند دروغ از آب درآمده است. بمب های غرب کودکان لیبی را می کشد و دست آوردهای اجتماعی را نابود می کند.



 


July 31st, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی